مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 14:222022-02-20پزشكي

«زعفران» گیاه شفابخش در پیشگیری از سرطان


پژوهشگران دانشگاه بیرجند به نتایج اثرگذار عصاره گلبرگ و پرچم زعفران کشت شده در شرایط ارگانیک برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی دست یافتند.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ پژوهشگران دانشگاه بیرجند به نتایج اثرگذار عصاره گلبرگ و پرچم زعفران کشت شده در شرایط ارگانیک برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی دست یافتند.

مهدیه عسکری ملک آباد نخستین محقق پسادکتری گروه پژوهشی زعفران دانشگاه بیرجند با راهنمایی محمدعلی بهدانی مسئول گروه پژوهشی زعفران، مدیریت های مختلف کوددهی بر ویژگی های بیوشیمیایی گلبرگ های زعفران را بررسی کردند.

نتایج تحقیقات گروه پژوهشی زعفران دانشگاه بیرجند نشان داد که عصاره های حاصل از گلبرگ و پرچم زعفران در هر دو شرایط کاشت رایج و ارگانیک دارای اثرات ضدسرطانی هستند.

این تأثیر در عصاره های حاصل از گلبرگ و پرچم زعفران کشت شده در شرایط ارگانیک به طور معنی داری از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

زعفران (Crocus sativus L) به عنوان گران ترین محصول کشاورزی، دارویی و ادویه ای جهان، از جایگاه ویژه ای در بین محصولات صنعتی و صادراتی ایران برخوردار و 90 درصد از تولید زعفران دنیا به ایران تعلق دارد.

این گیاه ارزشمند و بوم سازگار منطقه خراسان از مهم ترین محصولات کشاورزی صادراتی کشور محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زعفران» گیاه شفابخش در پیشگیری از سرطان

«زعفران» گیاه شفابخش در پیشگیری از سرطان