مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 13:422022-02-20اجتماعي

چهره خاکستری بجنورد چه زمانی زیبا می شود؟


تنها با چند دقیقه قدم زدن در کوچه پس کوچه های بجنورد متوجه ناهمگونی ساختمان هایی می شویم که آبروی شهر هستند، نماهایی که چهره شهر را خاکستری و زشت کرده اند.

- نماهای ساختمان باید به شکلی باشند که چشم بیننده را به سوی خود جذب کند و آلودگی بصری برای آنها ایجاد نکند، اما وقتی وارد استان خراسان شمالی و شهر بجنورد می شویم این وضع بدتر است و در نگاه اول این شهر با چهره ای آشفته به نظر افراد می رسد.

خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ ها در کشور معروف است اما در نماهای ساختمان های موجود در شهرهای آن هیچ نشانی از فرهنگ و تاریخ این استان وجود ندارد.

زمانی که چرخی در مرکز استان زده می شود، ساختمان ها با نماهایی با سنگ مرمر سفید، قهوه ای، قرمز و یا کامپوزیت که یک در میان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند دیده می شود که حتی برخی از ساختمان ها نیمی از ساختمان خود را با سنگ و نیمی دیگر را با شیشه، نیمی را با شیشه نیمی را با کامپوزیت، نیمی با سنگ و قسمتی را با آجر نما کرده اند و از سوی دیگر بسیاری از ساختمان ها به طور کلی فاقد نما هستند.

سیمان های رنگی همچون پرتغالی، قهوه ای، سبز و یا خاکستری یکی دیگر از مصالحی است که اخیراً افرادی که در ساختمان سازی با بحران پول مواجه می شوند از آن استفاده می کنند اما رنگ های استفاده شده در آن هیچ همخوانی با شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهره خاکستری بجنورد چه زمانی زیبا می شود؟

چهره خاکستری بجنورد چه زمانی زیبا می شود؟