مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-19فرهنگي

بی بی سی فارسی این بار علیه میراث فرهنگی/ پویشی برای آوازخوانی در اماکن تاریخی!


بی بی سی فارسی به تازگی با راه اندازی یک پویش از مردم خواسته تا به آوازخوانی در مکان های تاریخی بپردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، آواز خواندن در بناهای تاریخی طی چند سال اخیر به یکی از تفریحات گردشگران تبدیل شده و بسیاری از افراد در سفر به اماکن تاریخی به ویژه جاذبه هایی که در آن انعکاس صدا رخ می دهد، زیر آواز می زنند.

پل خواجو یکی از پایگاه های اصلی گردشگری در اصفهان است، پلی که در هر ساعت و در هر روز مردم در کنارش سرزنده و شاد به تفریح مشغول هستند.

خواجو را به عنوان پل موسیقی هم می شناسند چرا که زیر پل به دلیل اکو صدای مناسبی که دارد همواره محلی برای تجمع و آواز خواندن بوده است.

   مسجد شیخ لطف الله هم یکی دیگر از اماکنی است که در آن انعکاس صدا رخ می دهد و اگر زیر گنبد مسجد بایستید و آواز بخوانید، پیچیدن صدا در آن را متوجه می شوید.

دلیل این اتفاق ایناست که دیوارهای این مسجد بر اساس معادلات ریاضی ساخته شده و بازتاب صوت روی یکی از دیوارها باعث می شود صدا به تمام جهت های مسجد انعکاس پیدا کند.

حالا بی بی سی فارسی از این امکان در جاذبه های تاریخی ایران سوء استفاده کرده تا بار دیگر با راه اندازی یک پویش و فراخوان تازه، حاشیه های جدیدی را ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی بی سی فارسی این بار علیه میراث فرهنگی/ پویشی برای آوازخوانی در اماکن تاریخی!

بی بی سی فارسی این بار علیه میراث فرهنگی/ پویشی برای آوازخوانی در اماکن تاریخی!