مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 10:572022-02-19سياسي

افزایش «مرخصی زایمان» مادران دارای فرزند دو قلو از 9 ماه به یکسال


از زمان لازم الاجرا شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مدت مرخصی زایمان مادران دارای فرزند دو قلو شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی از 9 ماه به یک سال افزایش یافت.

- افزایش مرخصی زایمان مادران دارای فرزند دو قلو از 9 ماه به یکسال از زمان لازم الاجرا شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مدت مرخصی زایمان مادران دارای فرزند دو قلو شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی از 9 ماه به یک سال افزایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق با بند الف ماده (17) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوب 24‏/7‏/1400 مجلس شورای اسلامی، باید مدت مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق و فوق ­العاده های مرتبط به 9 ماه تمام افزایش یابد.

همچنین مطابق با ماده قانونی یاد شده، در صورت درخواست مادر تا 2ماه از این مرخصی در ماه های پایانی بارداری قابل استفاده و مرخصی مزبور برای تولد دو قلو و بیشتر، 12 ماه است.

از سوی دیگر در مواردی که مرخصی زایمان موجب اخلال در کار بخش خصوصی شود نیز پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه تحمیل شده توسط دولت جبران خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیش از این (از خرداد ماه سال جاری که در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران، افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه محقق شد) مدت مرخصی زایمان برای تمامی بیمه شدگانِ مشمول، یکسان و این مرخصی برای زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش «مرخصی زایمان» مادران دارای فرزند دو قلو از 9 ماه به یکسال

افزایش «مرخصی زایمان» مادران دارای فرزند دو قلو از 9 ماه به یکسال