مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-19سياسي

احتمال تعلیق یا حذف یک عضو شورای شهر هرسین/ استانداری: ماده 92 را اعمال خواهیم کرد


نداشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات شورای شهر هرسین، یک عضو پیروز این شهر را در آستانه تعلیق، حذف و یا تذکر قانونی قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، سبک اداره امور کشور به شیوه غیرمتمرکز ایجاب می کند که در رابطه با امور محلی مربوط به تقسیمات کشوری توسط نمایندگان مردم در آن محل تصمیم گیری شود.

به همین دلیل، براساس قانون اساسی، شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند.

یکی از این شوراها، شورای اسلامی شهر بوده که وظایف آن بر اساس ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور در قانون پیش بینی شده است.

مطابق اصل یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.

شرایط انتخاب ‏کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و تابعیت حکومت مرکزی باشد ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تعلیق یا حذف یک عضو شورای شهر هرسین/ استانداری: ماده 92 را اعمال خواهیم کرد

احتمال تعلیق یا حذف یک عضو شورای شهر هرسین/ استانداری: ماده 92 را اعمال خواهیم کرد