مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 17:572022-02-17اقتصادي

تولید آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از پرورش ماهی در کارگاه های ماسه شویی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه افزایش جمعیت جهانی  باعث افزایش  تقاضای  جهانی برای غذا شده است و این مدیریت با توجه به محدودیت منابع آبی با نگاهی نو به توانهای بالقوه بخش آبزی پروری در استان نسبت به  ایجاد امنیت غذایی در این حوزه و تولید ماهیان در سیستم های مختلف از جمله کارگاه های ماسه شویی اقدام کرده است.

وی افزود: پرورش ماهی در کارگاههای شن و ماسه شویی با توجه به امکانات بالقوه موجود از جمله وجود مخازن و استخرها و آب مناسب از  نظر کیفی وکمی باعث تولید ماهی با هزینه کم واستفاده دو منظوره از آب مصرفی این کارگاهها می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در صورت پرورش ماهی ابتدا آب مصرفی به ترتیب از چندین استخر پرورش ماهی بتنی عبور می کند سپس آب خروجی از استخرها برای ماسه شویی استفاده می شود و در نهایت به استخرهای ترسیب می رسد که با فیلتراسیون و رسوب گیری دوباره به چرخه مصرف بر می گردد.

وی ادامه داد: تلفیق مصرف آب هم در پرورش ماهی و هم در ماسه شویی راهکار مناسبی است که علاوه بر مصرف بهینه آب باعث افزایش تولید آبزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی

تولید آبزیان با آب کارگاه های ماسه شویی در استان آذربایجان شرقی