مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 17:522022-02-16اقتصادي

تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی


پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک پروژه به تقویت بدنه خودرو با استفاده از اجزای کامپوزیتی برای استحکام بخشی اتومبیل در تصادفات از کناره پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سخت گیرانه تر شدن استانداردهای ایمنی و نیاز به استفاده از سازه هایی با عملکرد بهتر در تصادفات در بدنه خودروها از یک سو و جهت گیری خودروسازان برای سبک تر کردن سازه خودروها و جلوگیری از افزایش وزن جهت کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان وسایل نقلیه از سوی دیگر، زمینه را برای جایگزینی سازه های سنگین قدیمی با نمونه های سبک با شکل هندسی پیشرفته تر و ظرفیت بالاتر برای جذب انرژی حین بارگذاری فراهم کرده است.

امروزه تیرهای جدار نازک کلاهی شکل به دلیل سبکی، استحکام و ویژگی های جذب انرژی مناسب و سهولت در شکل دهی و مونتاژ به کمک نقطه جوش در خط تولید، به طور گسترده در بخش های اصلی بدنه خودروها مانند ستون وسط، رکاب و ریل سقفی مورد استفاده قرار می گیرند.

در عین حال، دستیابی به راهکارهایی جهت تقویت و افزایش مقاومت چنین سازه هایی با رعایت محدودیت های وزنی، به چالشی جدید تبدیل شده است.

در این پژوهش که در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس نیما زاهدان در رشته مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) با راهنمایی دکتر حامد احمدی و با مشاوره دکتر غل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی

تقویت بدنه خودرو با کمک اجزای کامپوزیتی