مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 11:472022-02-16اقتصادي

ماندگاری نسبتا کوتاه واکسن آسترازنکا، چالش جدید سازوکار کوواکس


قابلیت ماندگاری نسبتا کوتاه مدت برای واکسن کرونای آسترازنکا، روند توزیع این واکسن را در میان فقیرترین کشورهای جهان پیچیده می کند.

- قابلیت ماندگاری نسبتا کوتاه مدت برای واکسن کرونای آسترازنکا، روند توزیع این واکسن را در میان فقیرترین کشورهای جهان پیچیده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته مقامات و اسناد داخلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) که در خبرگزاری رویترز بررسی شده است، تاریخ مصرف نسبتا کوتاهِ واکسن کووید-19 ساخت شرکت داروسازی آسترازنکا، روال عرضه آن به فقیرترین کشورهای جهان را پیچیده کرده است.

این چالش، جدیدترین مشکلی است که سازوکار کوواکس را که با همکاری سازمان جهانی بهداشت مدیریت می شود و هدف آن تزریق واکسن به نیازمندترین افراد جهان است، با دردسر مواجه کرده است.

در ابتدا، کشورهای فقیرتر و سازوکار کوواکس از کشورهای ثروتمندتر در تامین منابع واکسن، عقب افتادند زیرا کشورهای ثروتمند به دلیل برخورداری از توان مالی توانستند به اولین دُزهای موجود واکسن دسترسی داشته باشند.

پس از آن از آنجایی که تولید واکسن در سطح جهان افزایش یافت و کشورهای ثروتمند اهدای دُزهای اضافی واکسن را آغاز کردند، برخی از کشورها - به ویژه در آفریقا - اکنون برای مدیریت محموله های بزرگ با مشکل مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری نسبتا کوتاه واکسن آسترازنکا، چالش جدید سازوکار کوواکس

ماندگاری نسبتا کوتاه واکسن آسترازنکا، چالش جدید سازوکار کوواکس