مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 11:222022-02-16پزشكي

استقبال ضعیف کودکان استان مرکزی از تزریق واکسن کرونا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از ضعیف بودن میزان استقبال از تزریق واکسن کودکان در استان مرکزی از ابتدای اجرای طرح واکسینه شدن کودکان علیه کرونا تاکنون خبر داد.

- دکتر علی علیمحمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کودکان، حدود 18 درصد سنین 9 الی 12 سال و 9 درصد سنین پنج تا 9 سال استان علیه بیماری کووید 19 واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون کودکان استان با میانگین کشوری تطابق دارد، افزوذ: انتظار می رفت استقبال بیشتری از جامعه هدفی که برای واکسینه شدن کودکان در نظر گرفته شده بود صورت گیرد که تاکنون محقق نشده است.

او افزود: به نظر می رسد ترس کاذب در والدین مخصوصا برای گروه سنی پنج تا 9 سال مانع استقبال از واکسیناسیون کودکان شود و تصور کنند که واکسن عوارضی برای آنها داشته باشد در حالیکه این ترس و استرس کاذب و غیرواقعی است.

دکتر علیمحمدی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت و اطمینان از اینکه واکسن کودکان امن و موثر است، دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان تزریق می شود که به صورت تزریق دو دُز و طبق روال انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اُمیکرون سرعت انتقال بسیار زیادی دارد و اگر در برابر آن کوتاهی شده و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، ضربه سخت و مهلکی خواهیم خورد که شاید جبران آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال ضعیف کودکان استان مرکزی از تزریق واکسن کرونا

استقبال ضعیف کودکان استان مرکزی از تزریق واکسن کرونا