مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 12:322022-02-15بين الملل

میانمار در نشست آتی آسه آن شرکت نمی کند


میانمار در نشست این هفته وزرای امور خارجه انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) شرکت نخواهد کرد و دعوت برای اعزام یک نماینده غیرسیاسی بجای دیپلمات ارشد خود را رد کرد.

- میانمار در نشست این هفته وزرای امور خارجه انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) شرکت نخواهد کرد و دعوت برای اعزام یک نماینده غیرسیاسی بجای دیپلمات ارشد خود را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کامبوج- که ریاست فعلی آسه آن را بر عهده دارد - در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، اعضای آسه آن برای دعوت از وونا مائونگ لوین، وزیر خارجه میانمار به نشست روز چهارشنبه این انجمن در کمبوجیه، به توافق نرسیدند.

وونا مائونگ لوین پس از کودتای ارتش این کشور در سال گذشته که دولت منتخب آنگ سان سوچی، رهبر سابق میانمار را سرنگون کرد، به عنوان وزیر خارجه این کشور انتخاب شد.

تصمیم آسه آن برای محدودسازی مشارکت میانمار، نشان دهنده عدم توافق بر سر همکاری میانمار در اجرای اقداماتی است که آسه آن در سال گذشته برای کاهش بحران خشونت آمیز سیاسی در این کشور معرفی کرد.

ژنرال ارشد مین آنگ هلیانگ، رییس دولت نظامی میانمار، به دلیل این اختلاف نظر، در نشست مجازی اکتبر گذشته رهبران آسه آن دعوت نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانمار در نشست آتی آسه آن شرکت نمی کند

میانمار در نشست آتی آسه آن شرکت نمی کند