مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 10:272022-02-15اقتصادي

بلوکه کردن پول نفت ایران در چین صحت ندارد


رییس اتاق مشترک ایران و چین می گوید: آنچه به عنوان پول های بلوکه شده فروش نفت ایران در چین مطرح می شود، واقعیت ندارد؛ بلکه ذخایر ارزی ما در دیگر کشورهاست که به چین منتقل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، مجیدرضا حریری رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین این روزها به یکی از اصلی ترین مصاحبه شوندگان تشریح وضعیت حال و آینده روابط اقتصادی ایران و چین پس از درگذشت مرحوم عسگراولادی رییس سابق اتاق مشترک ایران و چین تبدیل شده است.

در سال های اخیر و پس از خروج ترامپ از برجام که به تشدید تحریم های ظالمانه علیه ایران منجر و بسیاری از مبادلات تجاری ایران با دیگر کشورها با مشکلاتی روبرو شده، اینک چین است که به اصلی ترین شریک تجاری ایران و حتی در مجامع جهانی به یکی از حامیان سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبدل شده است.

با این حال ابتکار امضای سند همکاری 25 ساله ایران و چین علی رغم چین هراسی هایی که رسانه های معاند به راه انداخته اند، می تواند در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور راهگشا باشد.

در همین خصوص گفتگویی با مجیدرضا حریری رییس اتاق مشترک ایران و چین انجام داده ایم که به شبهات وارده به اذهان عمومی درباره روابط سیاسی-اقتصادی ایران و چین پاسخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلوکه کردن پول نفت ایران در چین صحت ندارد

بلوکه کردن پول نفت ایران در چین صحت ندارد