مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:122022-02-14اقتصادي

بهبود تهویه هوای قطارهای مترو


مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از بهبود تهویه هوا و اجرای طرح پایلوت برای به کارگیری فناوری های نوین به منظور کاهش ویروس کرونا در واگن های مترو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده بیشترین امکان انتقال ویروس کرونا جایی است که مردم دم و بازدم دارند، گفت: ما اولین کاری که انجام دادیم ایجاد تغییر در هواسازهای داخل قطارها بود تا بتوانیم کاری کنیم که تهویه هوا بهبود یابد.

وی تصریح کرد: اکنون در قطارهای مترو، فن ها از بالا هوا را می دمند و هوا از زیر صندلی خارج می شود تا تهویه بهتری در واگن ها داشته باشیم همچنین برای تصفیه هوا و کاهش میزان ویروس و باکتری، استفاده از فیلترهای اولپا، هپا و سیستم تصفیه هوا با استفاده از پلاسمای سرد در تعدادی از قطارها در حال آزمایش است که اگر نتایج این روش ها مناسب و مثبت باشد آن را در همه قطارها استفاده خواهیم کرد.

شایسته اصل تصریح کرد: روی سکوها نیز از فناوری UV و ازن استفاده می کنیم که فشار هوا به گونه ای باشد که خروجی هوا مناسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اجرای این طرح ها در تمام واگن های مترو به لحاظ عملیاتی مشکلی نداریم اما به لحاظ مالی برای تغییر در سیستم ها و استفاده از فناوری های پیشرفته شرایط سختی ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود تهویه هوای قطارهای مترو

بهبود تهویه هوای قطارهای مترو