مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 09:222022-02-14اقتصادي

در آذرآب صدای سقوط می آید


شرکت صنایع آذرآب فعالیت خود از سال 1368 در اراک آغاز کرد، البته راه اندازی این شرکت از سال 1363 کلید خورده بود و در آن سال انتقال فناوری از شرکت IHI ژاپن در زمینه طراحی و مهندسی، - ساخت، نصب و راه اندازی بویلرهای با سیستم گردش طبیعی و سوخت گاز، گازوییل و مازوت انجام گرفت.

در سال 1366 نیز انتقال فناوری از شرکت JSW ژاپن در زمینه طراحی و ساخت انواع محصولات همچون برج ها، راکتورها، مخازن تحت فشار، مخازن ذخیره با ضخامت 6 تا 260 میلیمتر از جنس فولادهای کربنی، فولادهای آلیاژی و فولادهای استینلس استیل و مبدل های حرارتی انجام شد.

آذرآب با بهره برداری از 89 میلیون دلار ماشین آلات وارداتی و بیش از 50 میلیارد ریال تجهیزات و آموزش بیش از 2000 کارشناس و تکنسین و کارگر ماهر در مدت کوتاه در طرح های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند و همچنین ساخت مخازن، مبدل ها و برج ها در پروژه های واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه شازند شرکت و نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا و سهم خود را در توسعه صنایع نفتی به خوبی بازی کرد.

در واقع این شرکت در دهه های 70 و 80 توانست توسعه صنعتی را در ایران رقم بزند، اما دهه 90 را به تلخی پشت سر گذاشت، تلخی که همچنان تبعات آن را می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آذرآب صدای سقوط می آید

در آذرآب صدای سقوط می آید