مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 14:522022-02-13بين الملل

برنامه مخفیانه «سیا» برای جمع آوری داده های شهروندان فاش شد


طبق نامه 2سناتور آمریکایی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، سازمان سیا یک برنامه مخفیانه نظارتی اجرا می کرده که حریم خصوصی شهروندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از انگجت، ران وایدن و مارتین هاینریش سناتورهای آمریکایی این نامه را در تاریخ آوریل 2021 میلادی نوشته اند.

بر اساس این نامه، اعضای کمیته اطلاعات سنای آمریکا پیش از این از سازمان سیا خواسته بودند تا درباره سوابقی که جمع آوری می کند، مقدار سوابقی که نگهداری می شود و ماهیت روابط سنا با منابع جمع آوری داده ها به مردم اطلاع دهد.

همچنین این سناتورها از مدیر اطلاعات ملی خواسته بودند پژوهش هایی که توسط یک سازمان ناظر به نام هیئت نظارت بر آزادی های مدنی و حریم خصوصی (PCLOB) انجا م شده را از حالت محرمانه خارج کند.

مدیر اطلاعات ملی (DNI) یک مقام دولت ایالات متحده در سطح کابینه است که طبق قانون اصلاحات اطلاعاتی و پیشگیری از تروریسم در سال 2004 به عنوان رییس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و هدایت و نظارت بر برنامه اطلاعات ملی (NIP) فعالیت می کند.

هیئت نظارت بر آزادی های مدنی و حریم خصوصی در سال 2015 میلادی درخصوص 2 برنامه مقابله با تروریسم سازمان سیا تحقیقات عمیقی انجام داده بود که بخشی از یک بررسی نظارتی عمیق تر تحت دستور اجرایی 12333 بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه مخفیانه «سیا» برای جمع آوری داده های شهروندان فاش شد

برنامه مخفیانه «سیا» برای جمع آوری داده های شهروندان فاش شد