مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 13:422022-02-13اقتصادي

خدمات جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، آذر شیخ الاسلامی در گفت وگویی بیان کرد: فاکتورهای رشد موجود در (PRP) یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت، سلول های بنیادی باقی مانده  در تخمدان را تحریک کرده و بنابراین شرایط لازم برای تمایز این سلول ها را فراهم می کند.

شیخ الاسلامی افزود: تزریق (PRP) می تواند اووژنز یا فرایند اولیه تولید تخمک پس از تولد را در تخمدان فعال کند که منجر به ایجاد فولیکول‎های پریموردیال جدید از طریق تحریک و فعال سازی رسپتور یا گیرنده های هورمون آزادکننده گنادوتروپین (GnRH) می شود.

مدیر گروه پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیمی ادامه داد: فعالیت فاکتورهای رشد واسکولار و اندوتلیال در (PRP)، عمل رگ زایی را تقویت کرده و جریان خون را اصلاح می کند و این فاکتورها همچنین می توانند باعث ایجاد تمایز سلول های بنیادی تخمدانی، ایجاد تخمک های جدید، تقویت و ترمیم تخمدانی و در نهایت جوان سازی تخمدان شوند.

در حال حاضر این درمان برای افرادی که پاسخ ضعیفی به روش های درمانی معمول دارند و همچنین زنان مبتلا به سایر نارسایی های تخمدانی از قبیل POF و یائسگی زودرس ارائه می گردد.

شایان ذکر است PRP تخمدانی پس از خدماتی همچون (PRP) رحمی و لنفوسیت تراپی توسط گروه پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان سومین خدمت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم

خدمات جدید در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم