مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 11:522022-02-13اقتصادي

کشاورزی که با خانواده اش 10 هزار متر گلخانه احداث کرد


یدالله کریمیان کاکلکی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه مسیر احداث گلخانه برای علاقمندان ناهموار است، گفت: فرمانداری با این روش که برخی وسایل و تجهیزات گلخانه را به عنوان وثیقه قرار می دهند سعی بر تسهیل دارد اما بانک ها سند 6 دانگ منزل یا زمین می خواهند که تهیه این سند برای کشاورز سخت است و همین سنگ بزرگی برای توسعه گلخانه در استان محسوب می شود.

این گلخانه دار نمونه افزود: از سال 1380 زنگ خطر کم آبی در استان به صدا درآمد و می توان گفت خانواده بنده اولین کسانی بودیم که این صدا را شنیدیم و 2 راه کوچ اجباری و یا استفاده بهینه از آب و خاک را پیش رو داشتیم.

وی ادامه داد:  لاجرم به سمت کشت های گلخانه ای روی آوردیم اما به دلیل نداشتن بودجه کافی و هزینه های کلان مشکلات بسیاری در مسیر داشتیم.

کریمیان بیان داشت: کار از یک گلخانه 100 متری آغاز شد و اکنون به 10 هزار متر گلخانه رسیده ایم که بدون هیچ کارگری و با اعضای خانواده توانستیم حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشیم.

کشت میوه های استوایی در روستای کاکلک این کشاورز کاکلکی با بیان اینکه فلسفه ایجاد گلخانه تهیه فضا و خاک مدیترانه ای است که اگر این شرایط مهیا باشد کشت آسان می شود، اظهار داشت: در این گلخانه ابتدا سیفی و سبزی کشت می شد اما اکنون در گلخانه گل های آپار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی که با خانواده اش 10 هزار متر گلخانه احداث کرد

کشاورزی که با خانواده اش 10 هزار متر گلخانه احداث کرد