مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:272022-02-13سياسي

متفکر آزاد: درآمد فرزندان شاغل نباید منجر به قطع یارانه سرپرست خانوار شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، روح الله متفکرآزاد بر ضرورت تقویت معیشت خانوارها تاکید و اظهار کرد: در هر صورت یکی از ضرورت های اولویت دار جامعه بحث حل مشکلات اقتصادی خانوارهاست.

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر رشد تورم باعث شده حتی خانوارها با درآمد متوسط نیز برای تامین معیشت با مشکل روبه رو شوند.

متفکرآزاد تصریح کرد: بدیهی است برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه باید مجموعه سیاست های اقتصادی هماهنگ مورد توجه قرار بگیرد، به طور مثال اگر تدبیری برای هزینه تامین مسکن خانوارها شود و نرخ تورم در بخش های مختلف نیز مهار شود، طبیعتا سطح رفاه خانوار ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: در بحث یارانه ها نیز باید توجه کرد میزان یارانه در سال های اخیر با توجه به رشد تورم بسیار کم ارزش شده  و نکته قابل تامل این است که حتی به اشتباه همین یارانه محدود برخی خانوارهای از لحاظ درآمدی ضعیف و متوسط و حتی بدون درآمد پرداخت نشده و حتی بعضا قطع شده است، بنابراین لحاظ ملاک پرداخت یارانه نباید محدود به درآمد شود، چراکه ممکن است برخی میلیاردها تومان دارایی و املاک داشته باشند و همچنان یارانه دریافت کنند اما ممکن است به یک زوج کارمند و کارگر   به دلیل دریافت دو حقوق، یارانه معیشتی و نقدی پرداخت نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متفکر آزاد: درآمد فرزندان شاغل نباید منجر به قطع یارانه سرپرست خانوار شود

متفکر آزاد: درآمد فرزندان شاغل نباید منجر به قطع یارانه سرپرست خانوار شود