مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 09:572022-02-13اقتصادي

موزه های کردستان افزایش می یابد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، گفت: با پیگیری های انجام شده توسط این اداره کل، تعداد موزه های استان افزایش می یابد.

- محمد امینیان، امروز در جلسه کمیته سامان دهی موزه های استان که با حضور اعضای این کمیته در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل، تقویت و توسعه زیرساخت ها و همچنین گسترش کمی و کیفی موزه ها در سطح استان است.

معاون میراث فرهنگی کردستان، افزود: هم اکنون پنج موزه دولتی و خصوصی شامل فاز اول موزه مردم شناسی خانه کُرد در عمارت آصف، موزه باستان شناسی سنندج در بخش بیرونی عمارت ملالطف الله شیخ الاسلام، کاخ موزه خسروآباد در سنندج و همچنین دو موزه خصوصی در نگل و مریوان وجود دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی موزه نیز با کارکردهای متنوع و تخصصی و به ویژه موزه های زنده در مراحل مختلف از جمله مطالعات، طرح توجیهی، طرح محتوایی، در حال مرمت و احیا و یا در حال ساخت استان، زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی در حال انجام هستند.

امینیان بیان کرد: بخشی از مهمترین این موزه ها شامل گسترش و ارتقای موزه خانه کُرد به موزه منطقه ای در مجموعه ای گسترده از عمارت ها و دیوانخانه ولایت کردستان و زمین های الحاقی، موزه مسجد مسجد-مدرسه دارالاحسان ، موزه شهر سقز در حم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه های کردستان افزایش می یابد

موزه های کردستان افزایش می یابد