مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 08:372022-02-13اقتصادي

مصیبت های بر زمین مانده سیل در منوجان


در اثر بارش باران و جاری شدن سیل در جنوب کرمان به بخش های مختلف به خصوص کشاورزی، راه و مسکن در منوجان خسارات قابل توجهی وارد شده است؛ پس از گذشت نزدیک به یک ماه از سیل ایسنا از احوالات آن ها و میزان تحقق وعده های مسئولین در این خصوص جویا می شود.

- آب باید پشت سازه باشد اما چون بستر رودخانه بالا است بعد از سازه است امکانات کم جوابگوی جبران خسارات نیست سلمان جهانشاهی، کارشناس امور آب شهرستان منوجان، در گفت وگو با ایسنا می گوید: در سیل اخیر همه سیل بندها خراب شدند و چون امکانات کم است نمی شود سیل بند اصولی احداث کرد و همه این کارها موقتی هستند.

25 حلقه چاه آب آسیب دیدند، بهسازی آن ها اعتبار و امکانات نیاز دارد که فعلاً گزارش را به آب منطقه ای استان کرمان ارسال کردیم.

او هم نسبت به دهانه های پل رودخانه تجدانو انتقاد می کند و ادامه می دهد: دهانه های پل جوابگوی این حجم از سیل نبودند، باید پیش بینی چنین روزهایی را می کردند.

جهانشاهی در پاسخ به این سؤال که متولی سازه بالادست رودخانه تجدانو که هم اکنون تخریب شده است چه دستگاه اجرایی می باشد می گوید: نمی دانم جهاد کشاورزی ساخته یا آب منطقه ای میناب برای رسوب گیری سد.

پل رودخانه تجدانو استاندارد است در حالی که مردم بر این باور هستند که پل رودخانه تجدانو عامل اصلی جاری شدن سیل به سمت روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصیبت های بر زمین مانده سیل در منوجان

مصیبت های بر زمین مانده سیل در منوجان