مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 11:272022-02-12اقتصادي

قبض رایگان و نجومی به چه کسی می رسد؟


تا چند روز دیگر یعنی از ابتدای بهمن ماه قبوض برق با تغییراتی مواجه می شود و طبق گفته سخنگوی صنعت برق 25 درصد مشترکان با رقم های بالا روبرو خواهند شد؛ - البته در کنار آن نیز برای برخی از مشترکان مشوق هایی لحاظ شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس بند ی تبصره 8 قانون بودجه سال 1400، آیین نامه جدید تعرفه برق مشترکان خانگی با هدف اصلاح مصرف به تصویب هیئت وزیران رسید و قرار شد که از بهمن امسال در قبوض مشترکان پر مصرف تغییراتی ایجاد شود؛ در این مصوبه دو شاخص که مبنای قیمت گذاری بوده و از پیش هم در قبوض وجود داشت، تغییری نکرده است.

به عبارت دیگر الگوها و پایه قیمت گذاری بر مبنای الگو هیچ تغییری نکرده و آنچه که تغییر کرده، پله های مصرفی است، به طوری که پله ها اکنون به مصرف تا سطح الگو، 1.

5 برابر الگو، تا 2 برابر الگو و بیش از دو برابر الگو تقسیم شده است.

به طور مثال در تهران و بیشتر مناطق کشور الگوی مصرف 200 کیلووات ساعت در ماه بوده که نسبت به قبل تغییری نداشته است، براساس آمار سامانه های پرداخت قبوض، در این فصل 85 درصد از مردم در سطح این الگو یا حتی کمتر، برق مصرف می کنند که هیچ تغییری در مبلغ قبوض برق آن ها رخ نخواهد داد و تنها مشترکانی که بیشتر از الگو مصرف دارند، شاهد تغییراتی خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبض رایگان و نجومی به چه کسی می رسد؟

قبض رایگان و نجومی به چه کسی می رسد؟