مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-10اقتصادي

برنامه گازی عراق و قطر؛ بازی سیاسی برای فشار بر ایران


به گفته وی؛ شاید یک توافق سه جانبه بین ایران- عراق-قطر بتواند کسری گاز عراق را جبران کند و ضمانتی بابت تنوع مبادی باشد، همچنین سواپ آن برای ایران منفعت دارد و برای قطر هم بازار جدیدی باشد.

- به گفته یک کارشناس اقتصاد سیاسی؛ شاید یک توافق سه جانبه بین ایران- عراق-قطر بتواند کسری گاز عراق را جبران کند و ضمانتی بابت تنوع مبادی باشد.

همچنین سواپ آن برای ایران منفعت داشته و برای قطر هم بازار جدیدی است.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایلنا، درباره برنامه صادرات گازِ قطر به عراق اظهار داشت: به طور اصولی هر کشوری محصولی که دارد را می تواند صادر کرده و بازار جدیدی بدست بیاورد.

از نظر لجستیک عراق نیازمند گاز است گرچه مخازن عظیمی هم در حوزه گاز طبیعی و هم گازهای همراه نفت دارد اما به دلیل نداشتن تاسیسات لازم در حال فلر شدن است که هم موجب آلودگی محیط زیست و هم اعتراض برخی احزاب و جریانات سیاسی و مردمی را در پی دارد.

بنابراین اگر دولت این کشور بنا داشته باشد از این گازها استفاده کند، حداقل 3 تا 5 سال زمان می برد و بودجه زیادی لازم دارد.

وی افزود: اکنون مسیر و تجهیزات لازم برای گازی که عراق از ایران دریافت می کند، آماده است اما کمبود گاز در کشور و نیاز بالای داخلی باعث کاهش صادرات و یا قطع گاز ارسالی به این کشور می شود، که بعضا موجب اعتراض عراقی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه گازی عراق و قطر؛ بازی سیاسی برای فشار بر ایران

برنامه گازی عراق و قطر؛ بازی سیاسی برای فشار بر ایران