مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 09:322022-02-10پزشكي

آرتروز بیماری فراگیر/راهکارهای کاهش آسیب و درمان چیست؟


کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی با بیان اینکه آرتروز یکی از بیماریهای فراگیر در جامعه امروزی است، گفت: سبک زندگی ایرانی مانند طریقه نشستن و عدم ورزش مؤثر از عوامل شیوع این بیماری است.

- - گروه استان ها، مهتاب خیری: این روزها آرتروز یا استئوآرتریت یکی از علل شایع مراجعه افراد به متخصصان ارتوپدی و کلینیک های فیزیوتراپی است.

آرتروز یا بیماری دژنراتیو مفصل می تواند بر روی تمامی مفاصل بخصوص مفاصل زانو، ران، مهره ها و انگشتان اثر بگذارد.

تعداد مبتلایان در سال های اخیر نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است و به دلیل هزینه های اقتصادی زیادی که بر جامعه اعمال می کند تشخیص اولیه آن بسیار مهم است.

در ایران و به ویژه شهرهای سنتی از جمله اصفهان هم به دلیل نوع سبک زندگی مانند دوزانو و چهارزانو نشستن، استفاده از توالت های ایرانی، عدم ورزش مؤثر و به ویژه تغذیه نامناسب شامل استفاده کمتر از مواد غضروف ساز، مانند آووکادو و سویا و بعضی ماهی ها این بیماری شیوع بالایی دارد.

درد از علائم اولیه این بیماری است و می تواند تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی و بر عملکرد فیزیکی و دیگر پارامترهای روانی داشته باشد.

در ارتباط یا بیماری آرتروز، علائم، پیشگیری و درمان این بیماری با فردوس دیانی فیزیوتراپیست و کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی به گفت وگو نشسته ایم که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرتروز بیماری فراگیر/راهکارهای کاهش آسیب و درمان چیست؟

آرتروز بیماری فراگیر/راهکارهای کاهش آسیب و درمان چیست؟