مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 16:322022-02-09سياسي

بهت الکساندر پوشکین از قتل مجریِ معاهده ترکمنچای در تهران


کمی کمتر از دو قرن قبل یک سیاستمدار روس بدون اجازه صاحبخانهِ ایرانی ناموس تازه مسلمان شده اش را به زور به سفارت کشورش برد و زمینه صدور فتوایی را به وجود آورد که «نجات زنان مسلمان از دست کفار را جایز دانست» و با این اقدام حکم قتل خود و هیات همراهش را صادر کرد.

- کمی کمتر از دو قرن قبل یک سیاستمدار روس بدون اجازه صاحبخانهِ ایرانی ناموس تازه مسلمان شده اش را به زور به سفارت کشورش برد و زمینه صدور فتوایی را به وجود آورد که نجات زنان مسلمان از دست کفار را جایز دانست و با این اقدام حکم قتل خود و هیات همراهش را صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 150 سال قبل از اعلام پایان نظام 2500 ساله شاهنشاهی و برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، الکساندر سرگییویچ گریبایدوف، سفیر کبیر روسیه در ایران در 22 بهمن سال 1207 به دست مردم خشمگین تهران به قتل رسید.

او یک نمایشنامه نویس روس بود که وارد سیاست شد و به پاس خدماتش در جریان معاهده ترکمنچای به عنوان سفیرکبیر روسیه در ایران منصوب و به شخصیتی ظالم ، مستبد و بدنام مبدل شد که به خود اجازه داد با شهروندان ایرانی در کشور خودشان همچون بردگان بدرفتاری کند.

الکساندر گریبایدوف، سفیر کبیر روسیه در ایران در سال 1207 پرده اول الکساندر گریبایدوف 34 ساله بعد از مغلوب شدن ایران در جنگ دوم روسیه علیه ایران و منصوب شدن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهت الکساندر پوشکین از قتل مجریِ معاهده ترکمنچای در تهران

بهت الکساندر پوشکین از قتل مجریِ معاهده ترکمنچای در تهران