مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 15:522022-02-09بين الملل

کارشناسان: رهبر بعدی داعش یک عراقی کهنه کار خواهد بود


این مقام عراقی همچنین افزود که احتمالا داعش در حال انجام پاکسازی اطلاعاتی است تا پیش از انتخاب رهبری جدید، نشتی های اطلاعاتی که به مرگ قرشی منجر شد، - بیابد.

کارشناسان عراقی معتقدند رهبر بعدی داعش احتمالا از میان حلقه کوچکی از شبه نظامیان و افراط گرایان عراقی کهنه کاری است که پس از حمله آمریکا در سال 2003 ظهور کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ابو ابراهیم القرشی، رهبر پیشین داعش هفته گذشته در حمله آمریکا به محل اختفایش در سوریه، کشته شد، در میان گزینه های جانشینی او نام فرمانده ای به چشم می خورد که واشنگتن و بغداد در سال گذشته میلادی از کشتن وی خبر داده بودند.

مرگ قرشی 45 ساله، ضربه سخت دیگری برای داعش بود که دو سال قبل، رهبر کهنه کار خود، ابوبکر البغدادی را در حمله ای مشابه از دست داد.

قرشی که فردی عراقی بود، هرگز در انظار عمومی دنبال کنندگانش را مخاطب قرار نمی داد، از وسایل ارتباطی الکترونیک استفاده نمی کرد و فشارهای گسترده عراق و ائتلاف به رهبری آمریکا را توسط زیردستانش پاسخ می داد.

اما دنبال کنندگان داعش انتظار دارند در هفته های پیش رو جانشینی برای قرشی تعیین شود.

این گروه که در سال های 2014 تا 2017 بر بخش های عظیمی از عراق و سوریه به طرزی وحشیانه حکومت می کرد، همچنان به شورش های مرگبار در خاورمیانه ادامه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان: رهبر بعدی داعش یک عراقی کهنه کار خواهد بود

کارشناسان: رهبر بعدی داعش یک عراقی کهنه کار خواهد بود