مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 13:422022-02-09اقتصادي

الگوی توزیع عادلانه آب در بیله سوار رعایت شود


در تخصیص آب به مناطق کشاورزی انتظار داریم الگوی توزیع عادلانه آب رعایت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صاحبعلی اصغری ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: به دلیل واقع شدن این شهرستان در انتهای شبکه آبیاری و زهکشی مغان انتظار داریم در زمینه توزیع عادلانه آب در طول شبکه توجه بیشتری شود تا کشاورزان منطقه دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: با وجود خشکسالی شدید در سال های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه بهره برداری از منابع آب منطقه به عمل آمده و کشاورزان هم باید در مورد اصلاح الگوی مصرف و کشت توجه بیشتری داشته باشند.

در این نشست مدیر امور آب منطقه ای اردبیل نیز در سخنانی گفت: تفکیک آب شرب از کشاورزی با توجه به وضعیت حاد منابع آبی استان در اولویت برنامه های امور آب قرار گرفته و عملیاتی شدن آن به جد پیگیری می شود.

علی حیدری اناری افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها از جمله کاهش 23 درصدی بارش در سال زراعی جاری، برنامه ریزی برای مدیریت کم آبی در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث سد بیله سوار جز اولویت های کاری امور آب استان است، خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای آماده سازی شبکه آبیاری و زهکشی مغان نیز جهت توزیع عادلانه آب برای بهره برداری مناسب کشاورزان انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی توزیع عادلانه آب در بیله سوار رعایت شود

الگوی توزیع عادلانه آب در بیله سوار رعایت شود