مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 11:272022-02-09اقتصادي

تبعات پرورش تیلاپیای نیل در آب های ایران


یک کارشناس ارشد بیوسیستماتیک جانوری و محقق ماهیان غیربومی با اشاره به تجربه پرورش ماهی تیلاپیا در کشور چین و چالش های وجود این گونه مهاجم، از خطر تکرار این تجربه در ایران می گوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از سال 1387 گونه جدیدی از ماهیان به نام تیلاپیای نیل وارد کشور شد و با این استدلال که این گونه مقاوم است و پرورش آن صرفه اقتصادی دارد وارد ایران شد.

این اتفاق در سال های گذشته واکنش های مثبت و منفی زیادی در می داشت.

در واکنش به این بازخوردها، نبی الله خون میرزایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات- در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرده بود: ما تیلاپیا را در اکوسیستم بسته پرورش می دهیم و به این دلیل این گونه توانایی انتقال به نقاط دیگر و آب های جاری را ندارد.

وی افزوده بود: گونه دیگری که در آب های جاری ما به عنوان مهاجم شناخته شده، گونه زیلی است و تیلاپیای مد نظر ما تیلاپیای پرورشی است همچنین تیلاپیای نیل در دسته گونه های مهاجم قرار ندارد.

یک کارشناس بیوسیستماتیک جانوری با اشاره به چالش های پرورش این گونه نظرات دیگری در مقایسه با مسئولان شیلات کشور دارد و به تبعات پرورش ماهی تیلاپیا در ایران می پردازد.

میلاد خسروی در گفت وگو با ایسنا با تشریح گونه مهاجم خاطرنشان کرد: ماهی مهاجم گونه ای غیربومی است که از جایی که در آن زندگی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات پرورش تیلاپیای نیل در آب های ایران

تبعات پرورش تیلاپیای نیل در آب های ایران