مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 07:572022-02-09اقتصادي

باید اشتغال بدون آب در منطقه سیستان را تدبیر کنیم


استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید اشتغال بدون آب در منطقه سیستان را تدبیر کنیم گفت: 92 درصد بارندگی های استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته پس ما طبیعتا باید برای آب آشامیدنی و اقتصادی و کشاورزی منطقه فعالیت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- حسین مدرس خیابانی درآیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها افزود: سال گذشته 900 روستا از طریق آبیاری سیار با تانکر آبرسانی انجام شد که امسال 400 روستای دیگر به دلیل خشکسالی متاسفانه اضافه شد از اینرو از محل اعتبارات با خرید و اجاره تانکر یک هزارو 300 روستا را که امکان تامین آب از طریق چاه و خطوط انتقال وجود ندارد به صورت سیاری و سقایی آبرسانی سیار خواهند شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسیر دیگری که برای رفع تنش آبی در استان داریم حفر چاه های حرمک در نزدیکی زاهدان بوده تا بخشی از نیاز آب این شهرستان را در فصل تنش آبی تامین کنیم که در این راستا 6 حلقه چاه حفر شده است.

وی با بیان این که اولویت اصلی این استان حوزه های آب و راه است گفت: 62 درصد تمام بودجه استان را به این 2 بخش اختصاص داده ایم.

وی اظهار کرد: 150 نقطه حفر چاه، کف شکنی و لایه روبی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان داریم که از این موارد 33 چاه حفر،63 چاه در دستور کار بوده و 33 مورد هم تجهیز کارگاه شده تا بتواند بخش عمده ای از مشکلات تنش آبی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید اشتغال بدون آب در منطقه سیستان را تدبیر کنیم

باید اشتغال بدون آب در منطقه سیستان را تدبیر کنیم