مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 15:372022-02-08فرهنگي

بررسی هنر تئاتر تاجیکستان در جشنواره فجر


نشست « معرفی فرهنگ و هنر تاجیکستان با تاکید بر هنر نمایش جمهوری تاجیکستان» همراه با نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر تاجیکستان در تالار وحدت برگزار می شود.

- نشست معرفی فرهنگ و هنر تاجیکستان با تاکید بر هنر نمایش جمهوری تاجیکستان همراه با نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر تاجیکستان در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مژگان وکیلی مدیر بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر، در گفت وگویی در این باره گفت: در اجرای بند ششم بیانیه مشترک روسای جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان مبنی بر توسعه فعالیت های فرهنگی دو کشور هم فرهنگ و هم زبان بعد از سال ها ، چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از دوگروه نمایش فاخر تحت عنوان نمایش فردوسی و نمایش لعل بدخشان دعوت به عمل آورده است.

مدیر بخش بین الملل جشنواره درباره این آثار گفت: نمایش فردوسی به کارگردانی سلطان عثمانف از تئاتر دولتی ابوالقاسم لاهوتی شهر دوشنبه در جشنواره شرکت دارد که این نمایش، برنده جایزه اول جشنواره پرستو در سال 2019 در جمهوری تاجیکستان است و نمایش لعل بدخشان به کارگردانی امید خسروف از تئاتر دولتی مهربان نظروف از تئاتر شهر خاروق استان بدخشان جمهوری تاجیکستان شرکت می کند که این نمایش هم برنده مقام سوم جشنواره پرستو سال 2021 تاجیکستان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی هنر تئاتر تاجیکستان در جشنواره فجر

بررسی هنر تئاتر تاجیکستان در جشنواره فجر