مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 13:522022-02-08سياسي

ادبیات انقلاب جریان است/شرق وغرب به قول شریعتی دولبه یک قیچی اند


ادبیات انقلاب جریان است و چون استمرار دارد هرچه پس از این پدید آید، مانند ادبیات دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان دانش باید ذیل آن تعریف شود.

- ، نشست بررسی مؤلفه های اختصاصی گونه ادبیات داستان انقلاب اسلامی (چیستی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی) به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز با حضور محمدرضا سنگری، مهدی کاموس و میرشمس الدین فلاح هاشمی برگزار شد.

ادبیات انقلاب اسلامی جریان است در ابتدای این نشست محمدرضا سنگری به شاخصه ها و سازه های هویت بخش پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: چند شاخصه هویت بخش برای ادبیات داستانی پیش از انقلاب اسلامی می شود مطرح کرد؛ اولین موضوع، گمشدگی روایت ایرانی یا استحاله فرهنگی است.

منش و روش داستان ایرانی در ادبیات پیش از انقلاب اسلامی گم شده بود، یعنی نه فارسی حرف می زدند و نه حرف فارسی می زدند.

به نوعی هویت گم شده بود و ریشه ها را باید در دوره مشروطه پیدا کنیم که برخی تصورشان این بود که ورود به دوره جدید نوعی تقابل با گذشته است و حتی می توانیم در آثار برخی چهره ها که بعدها دیدگاهشان تغییر کرد نمونه هایی بیابیم.

وی با بیان این که در ادبیات انقلاب اسلامی، پیوند با گذشته ایجاد شد و کسی در پی نفی گذشته برای اثبات خویش نیست، افزود: خصوصیت دیگر ادبیات در قبل از انقلاب اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات انقلاب جریان است/شرق وغرب به قول شریعتی دولبه یک قیچی اند

ادبیات انقلاب جریان است/شرق وغرب به قول شریعتی دولبه یک قیچی اند