مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 12:022022-02-08اقتصادي

تاکنون 78 درصد سهمیه کود در کردستان جذب شده است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با بیان اینکه تاکنون 78 درصد سهمیه کودی استان جذب شده است گفت: افزایش قیمت کودهای فسفاته باعث شده مصرف این نوع کودها در کشور و استان کاهش یابد.

- فرید سپری امروز (19بهمن) در چهلمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: اجرای کامل طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری در کردستان، بیش از 17 هزار شغل ایجاد و تثبیت خواهد شد.

سپری گفت: تجربیات خشک سالی بی سابقه در سال زراعی گذشته مهر تاییدی بر این قضیه بود که پایداری تولید و افزایش عملکرد در دیمزارهای استان در گرو اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب این مزارع است.

وی با بیان آن کە تغذیه گیاهان زراعی استان نه تنها باید در راستای افزایش عملکرد باشد بلکه در راستای افزایش کیفیت محصول و نیز میزان مواد مغذی در آن باشد و بر همین اساس در آینده کیفیت محصولات کشاورزی بر قیمت خرید تضمینی آن تاثیرگذار خواهد بود.

فرید سپری با اشاره به خشک سالی بی سابقه در سال گذشته یادآور شد: در سال زراعی گذشته میانگین عملکرد مزارع گندم استان تا 650 کیلوگرم کاهش یافت در حالی که کشاورزانی که در همان شرایط آب و هوایی با اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب مزارع دیم توانستند نزدیک به 2 تن گندم برداشت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 78 درصد سهمیه کود در کردستان جذب شده است

تاکنون 78 درصد سهمیه کود در کردستان جذب شده است