مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-08بين الملل

آتش بیاری آمریکا در تنش تایوان با تصویب فروش تجهیزات موشکی


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد فروش یک صد میلیون دلار تجهیزات نظامی و قطعات تقویتی برای سامانه های موشکی مستقر در تایوان را تصویب کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم هشدارهای چین به کشورهای غربی درخصوص دخالت در امور تایوان و مخصوصا فروش تسلیحات به این کشور، اما پنتاگون از تصویب قرارداد فروش جدیدی به این جزیره خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کرد، فروش احتمالی 100 میلیون دلار تجهیزات و خدمات نظامی به تایوان را با هدف تقویت، حفظ و بهبود سامانه های پدافند موشکی پاتریوت مستقر در این جزیره، تایید کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا آمده است که پس از تاییدیه وزارت خارجه این کشور بر فروش تجهیزات نظامی مذکور که توسط سفارت تایوان در واشنگتن درخواست شده بود، گواهینامه مورد نیاز را به اطلاع کنگره رسانده است.

این آژانس توضیح داد که ارتقاء سیستم پدافند موشکی پاتریوت باعث بهبود امنیت [تایوان] شده و به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی، اقتصادی و پیشرفت در منطقه کمک می کند .

بر اساس این گزارش، پنتاگون گفت: این فروش پیشنهادی با حمایت از تلاش های مستمر [تایوان] برای مدرن سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بیاری آمریکا در تنش تایوان با تصویب فروش تجهیزات موشکی

آتش بیاری آمریکا در تنش تایوان با تصویب فروش تجهیزات موشکی