مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:372022-02-08اقتصادي

سازمان نقشه برداری مسئول اعلام اطلاعات در حوزه فرونشست شد


بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، سازمان نقشه برداری کشور متولی اعلام نتایج حوزه فرونشست در اجرای کلیه طرح های توسعه و عمران استان ها شد.

- بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، سازمان نقشه برداری کشور متولی اعلام نتایج حوزه فرونشست در اجرای کلیه طرح های توسعه و عمران استان ها شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، این سازمان از حدود دو دهه گذشته اقدام به اطلاع رسانی و ارسال نامه های هشدار به مسئولین استانی و کشوری به منظور جلوگیری و کاهش اثرات مخرب این پدیده در کشور کرده است.

اخیراً با پیگیری های این سازمان و مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، هر گونه بارگذاری جدید در عرصه های در معرض فرونشست ممنوع شده و دبیرخانه های کارگروه امور زیربنایی استان (ادارات کل راه و شهرسازی استان ها) موظف به استعلام و ملاک عمل قراردادن نتایج اعلامی سازمان نقشه برداری کشور در زمینه تداخل با پهنه های فرونشست در فرایند بررسی و تصویب کلیه طرح های توسعه و عمران شهری اعم از تهیه و تجدیدنظر طرح جامع و یا الحاق به محدوده و تغییر کاربری اراضی هستند.

یکی از مخاطراتی که در سالهای اخیر در ایران مورد توجه جدی قرار گرفته، پدیده فرونشست زمین است که علت عمده وقوع آن کاهش سطح آب های زیرزمینی به دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان نقشه برداری مسئول اعلام اطلاعات در حوزه فرونشست شد

سازمان نقشه برداری مسئول اعلام اطلاعات در حوزه فرونشست شد