مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:372022-02-08سياسي

بن بست قانونی در قتل های ناموسی


انتشار فیلم ها و تصاویر مردی که سر بریده همسر جوانش را با لبخند در خیابان می گرداند، بار دیگر جامعه ایران را در شوک فرو برد.

- این اولین بار نیست که قتل های ناموسی در ایران جنجال به پا می کند، اما این بار مرد جوان بدون هیچ ترس و نگرانی و با افتخار این قتل را به صورت علنی و عمومی اعلام می کند.

انتشار فیلم خشونت آمیز با عنوان قتل ناموسی زن جوان اهوازی سبب توقیف یک پایگاه خبری شد، اما واکنش ها به خبر قتل این زن جوان را پایان نداد و بار دیگر موضوع خلأ قانونی در پرونده قتل های ناموسی را به میان آورد.

نوشا میر جعفری، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قتل های ناموسی که متأسفانه اخیراً اخبار آن ها زیاد به گوش می رسد در گذشته هم اتفاق می افتاد، اظهار کرد: در سال های اخیر به خاطر گسترش شبکه های اجتماعی و پوشش خبری بیشتر چنین حوادثی، جزییات بیشتری از قتل های ناموسی می شنویم و مخاطبان بیشتری از این حوادث دل خراش با خبر می شوند.

وی گفت: با وقوع قتل های ناموسی همیشه این سؤال جدی مطرح می شود که واکنش قانون گذار به چنین جرائمی چیست؟ و از لحاظ حقوقی و قانونی چطور می توان از وقوع و تکرار چنین حوادثی پیشگیری کرد؟ این وکیل دادگستری با بیان اینکه ماده 301 قانون مجازات اسلامی پدر و اجداد پدری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن بست قانونی در قتل های ناموسی

بن بست قانونی در قتل های ناموسی