مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 08:222022-02-08بين الملل

شهدای گروه انقلابی ابوذر برگ زرینی از تاریخ پرافتخار نهاوند


در دوران خفقان رژیم ستم شاهی 6 نفر از بهترین جوانان نهاوند در برابر ظلم و جور به پاخاستند و برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار این شهرستان افزودند.

- ایسنا/همدان در دوران خفقان رژیم ستم شاهی 6 نفر از بهترین جوانان نهاوند در برابر ظلم و جور به پاخاستند و برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار این شهرستان افزودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 1352 تقاضای تیرباران شش جوان نهاوندی که در ادبیات آن زمان رژیم پهلوی (خرابکار) قلمداد می شدند توسط دادگاه های نظامی رژیم پهلوی صادر شده بود با موافقت مستقیم شخصی شاه در میدان چیتگر تیرباران شدند.

جرم آنان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود، این جوانان چنان که در بازجویی خود نزد ساواک گفته اند با مرامی مشترک گردهم آمده بودند تا برای محرومان دیار خود کاری بکنند و آنان نام ابوذر را به تأسی از ابوذر غفاری صحابه معروف پیامبر اسلام برای گروه خود انتخاب کردند.

اجساد تیرباران شدگان عبدالله خدارحمی ، ماشاالله سیف ، بهمن منشط ، ولی الله سیف، حجت الله عبدلی و روح الله سیف تحویل خانواده ها نشد و به صورت پنهانی در بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شدند.

تنها پنج سال بعد از شهادت اعضای گروه انقلابی ابوذر نهاوند طومار دوهزار و 500 ساله شاهنشاهی ایران در هم نوردیده شد و با تلاش خانواده ها در سال 57 قبور مطهر این شهدا پیدا و چند دهه بعد طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهدای گروه انقلابی ابوذر برگ زرینی از تاریخ پرافتخار نهاوند

شهدای گروه انقلابی ابوذر برگ زرینی از تاریخ پرافتخار نهاوند