مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:272022-02-07اقتصادي

منحصر به فردترین پول های جهان (+عکس)


امروزه استفاده از کارت های بانکی، کیف پول الکترونیکی و حتی ارزهای دیجیتال در بسیاری از تراکنش های مالی و پولی رایج شده است.

با وجود این، این واقعیت از بین نمی رود که برخی از عجیب ترین پول ها هنوز در برخی از کشورها در حال گردش هستند! - امروزه استفاده از کارت های بانکی، کیف پول الکترونیکی و حتی ارزهای دیجیتال در بسیاری از تراکنش های مالی و پولی رایج شده است.

با وجود این، این واقعیت از بین نمی رود که برخی از عجیب ترین پول ها هنوز در برخی از کشورها در حال گردش هستند! در طول تاریخ، انسان ها وسایل و اقلام زیادی را برای استفاده به عنوان پول و برای پرداخت هزینه کالاهای مطلوب خود ایجاد کرده اند.

بسیاری از آن سکه های تاریخی جای خود را به پول های امروزی دادند، اما برخی از آنها هنوز در حال گردش هستند! عجیب ترین سکه ها و پول هایی که مردم در گذشته و حال استفاده می کردند؛ 1.

سنگ های رای در جزیره یاپ حدود پانصد سال پیش، این سنگ ها به عنوان ارز در جزیره یاپ که امروزه به آن ایالت فدرال میکرونزی می گویند، استفاده می شدند.

قطر این سنگ ها به حدود 12 فوت می رسد و می تواند تا هشت تن وزن داشته باشد.

جالب اینجاست که امروزه مردم این منطقه هنوز برای این سنگ ها ارزش قائل هستند، سنگ هایی که تاریخ مختصری از منطقه را دارند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منحصر به فردترین پول های جهان (+عکس)

منحصر به فردترین پول های جهان (+عکس)