مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 09:072022-02-07اجتماعي

مرمت 60 مورد از بناها و جداره های تاریخی آذربایجان غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: 60 مورد از بناها و جداره های تاریخی شهرهای استان مرمت شده است.

- جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اقدامات این اداره کل در محدوده بافت تاریخی شهرهای استان افزود: 60 مورد از بناها و جداره های تاریخی شهرهای استان به صورت موردی یا مستمر مرمت شده و 5 مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مرمت بناها و جداره های تاریخی در شهرهای ارومیه، خوی،ماکو، سلماس و تکاب انجام شده است، ادامه داد: مرمت بناها و جداره های تاریخی سردر نصیرزاده، سردر یونچی بازار، مدرسه تاریخی چمران، مسجد جامع ،مدرسه تاریخی 22 بهمن، مسجد تاریخی علی شهید،عمارت شهربانی ارومیه، مسجد سردار ،ساختمان ستاد لشکر و بازار تاریخی ارومیه ،حمام شیخ سلماس، مسجد جامع تکاب ،قلعه قبان ماکو، مسجد جامع شهر، عمارت شیر و خورشید، مانند کلاه فرنگی وخانه تیموری در ماکو بخشی از 60 مورد مرمت بناها و جداره های تاریخی در سطح استان است.

جباری با بیان اینکه 18 مورد مطالعات طراحی شهری در دست اقدام است، از جذب 5 سرمایه گذار برای احیای بناها و تاسیس اقامتگاهها در استان خبرداد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بر لزوم صیانت از بافتها، گذر و محلات تاریخی در استان تاکید کرد و گفت: برای اینکه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 60 مورد از بناها و جداره های تاریخی آذربایجان غربی

مرمت 60 مورد از بناها و جداره های تاریخی آذربایجان غربی