مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 16:072022-02-06دانش

صندوق های پژوهش و فناوری حضور جدی‎تری در دانشگاه ها داشته باشند


معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از مشکلات دانشگاه های کشور عدم حضور جدی صندوق های پژوهش و فناوری در دانشگاه هاست که باید در این زمینه تدبیری اندیشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با رییس هیأت عامل و معاونان صندوق نوآوری، گفت: در دانشگاه های کشور برای اینکه ایده ای به نمونه آزمایشگاهی تبدیل شود، نیاز به امکانات دارد و در این زمینه وجود سرمایه برای تأمین تجهیزات ضروری است.

وی مشکل دیگر در دانشگاه های کشور را رها کردن ایده های با قابلیت تجاری سازی عنوان کرد و گفت: می توان در دانشگاه ها به کمک صندوق های پژوهش و فناوری ایده های نوآورانه را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد، لذا باید به این مسأله توجه داشته باشیم تا خلأها رفع شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: از جمله مشکلات دانشگاه های کشور این است که صندوق های پژوهش و فناوری آنچنان که باید، وارد دانشگاه ها نشده اند تا به تجاری سازی ایده های نوآورانه و فناورانه کمک کنند.

خیرالدین با تأکید بر ضرورت تقویت شتاب دهنده های دانش بنیان برای حمایت از ایده های فناورانه گفت: برای افزایش شتاب دهنده ها باید برنامه ریزی کنیم تا از صاحبان ایده حمایت بیشتری صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق های پژوهش و فناوری حضور جدی‎تری در دانشگاه ها داشته باشند

صندوق های پژوهش و فناوری حضور جدی‎تری در دانشگاه ها داشته باشند