مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 08:422022-02-06اقتصادي

تولید بیش از 338 هزارتن سیب زمینی در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح 8500 هکتار از اراضی زراعی استان 338 هزار و 500 تن سیب زمینی برداشت شد.

- فرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سیب زمینی به عنوان محصول استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه ویژه ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان های برتر کشور در تولید این محصول است.

  وی با توجه به مانده محصول سیب زمینی در شهرستان های قروه ودهگلان عنوان کرد: این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت، دو قطب تولید سیب زمینی در استان کردستان را به خود اختصاص داده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح 8 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان 338 هزار و 500 تن سیب زمینی برداشت شد.

وی بیان کرد: در سال جاری حدود 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان 338 هزار تن بوده است.

  سپری باتوجه به اینکه نیاز سیب زمینی خوراکی در استان ماهانه 7 هزار تن است، افزود: کل نباز استان در سال حدود 84 هزار تن است و تاکنون حدود 10 هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، افزود: برای پیشگیری از بروز مشکل داشتن اطلاعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 338 هزارتن سیب زمینی در کردستان

تولید بیش از 338 هزارتن سیب زمینی در کردستان