مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 08:322022-02-06بين الملل

معافیت های هسته ای؛ چراغ سبز آمریکا یا اهرم فشار جدید در مذاکرات وین؟


در عین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر نوشت: تا زمانی که تهران به تعهدات خود ذیل برجام بازنگردد، رفع تحریم های ایران را ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

- در عین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر نوشت: تا زمانی که تهران به تعهدات خود ذیل برجام بازنگردد، رفع تحریم های ایران را ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

در حالی که ایران خواستار رفع تحریم های مالی و بانکی و نفتی یک جانبه آمریکا در راستای اعتمادسازی و نشان دادن حسن نیت است، چرا آمریکا اقدام به بازگرداندن معافیت چند پروژه هسته ای ایران با دو کشور عضو برجام کرده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه چندین معافیت از تحریم های مربوط به فعالیت های هسته ای غیرنظامی ایران را امضا کرد.

این تحریم ها مربوط به زمان دونالد ترامپ است.

با این حال یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که این اقدام برای تسهیل در روند مذاکرات وین است و به معنی بازگشت به برجام نیست.

معافیت های جدید به کشورها و شرکت های خارجی اجازه می دهد تا در پروژه های غیرنظامی نیروگاه هسته ای بوشهر ایران، آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت های هسته ای؛ چراغ سبز آمریکا یا اهرم فشار جدید در مذاکرات وین؟

معافیت های هسته ای؛ چراغ سبز آمریکا یا اهرم فشار جدید در مذاکرات وین؟