مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 17:072022-02-05اقتصادي

تشدید نظارت بر دستگاه های متولی اراضی زراعی و معادن استان قزوین


با توجه به تصریح قانون، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در این اراضی غیرقانونی و مشمول ضوابط قلع و قمع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله آقاعلیخانی بازرس کل قضایی استان با بیان اینکه متولی اصلی تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی سازمان جهاد کشاورزی می باشد، گفت: طبق قانون مصوب سال 1374 تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی ممنوع است و اگر ضرورتی برای تغییر وجود دارد باید از کمیسیون مربوطه مجوز اخذ شود.

وی افزود: طبق قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی، مأموران جهاد کشاورزی و اراضی مسئول حفظ اراضی کشاورزی هستند و اگر ساخت و سازی خیر مجازی مشاهده شد باید اقدام نمایند.

بازرس کل استان قزوین خاطرنشان کرد: زمین مستعد زراعت و باغ نباید به مسکونی تبدیل شود چرا که تولید محصولات کشاورزی به مشکل برخورد می کند.

آقاعلیخانی ادامه داد: با توجه به تصریح قانون، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در این اراضی غیرقانونی و مشمول ضوابط قلع و قمع است.

وی با تأکید بر موضوع پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، عنوان کرد: در قانون، مجازات سخت اعاده وضع به حال سابق و تخریب سازه در اراضی کشاورزی و باغی قید شده است که همین اقدام باعث از بین رفتن زمین کشاورزی پس از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید نظارت بر دستگاه های متولی اراضی زراعی و معادن استان قزوین

تشدید نظارت بر دستگاه های متولی اراضی زراعی و معادن استان قزوین