مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 11:522022-02-05بين الملل

دبیرکلی استولتنبرگ بر ناتو امسال پایان می یابد


دبیرکل ناتو اواخر سال جاری میلادی پس از یک تقلای دیپلماتیک برای حفظ انسجام این ائتلاف در برابر تهدیدات خارجی و درگیری با نفس رهبران ملی اش، - ناتو را ترک خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از دسامبر ینس استولتنبرگ، اقتصاددان 62 ساله پس از هشت سال خدمت در سمت دبیرکلی ناتو، در نقش جدید خود به عنوان رییس بانک مرکزی نروژ مجددا درگیر کاغذ بازی و ترازنامه ها خواهد شد.

دوره ریاست ینس استولتنبرگ بر ناتو که از سال 2014 میلادی زمام امور این ائتلاف را بر عهده گرفته، دوره ساده و آسانی برای این ائتلاف نبوده و ناظران مستقل این نخست وزیر سابق نروژ را به خاطر حفظ انسجام ناتو تحسین می کنند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیروی عظیمی را بسیج کرده تا ناتو را مجبور به عقب نشینی از اعضای این ائتلاف واقع در شرق و مرکز اروپا کند.

اما استولتنبرگ همزمان با اینکه با دقت تهدیدات روسیه و افغانستان را زیر نظر گرفته، مجبور بوده با احتیاط رهبران رقیب را در هیات ناتو نگه دارد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا که از همکاری اندک اروپا در تامین بودجه و نیرو برای ناتو شدیدا ناراحت و عصبانی بود و معتقد بود که بیشتر مسئولیت بر شانه واشنگتن افتاده است، صریحا اعلام کرده بود که ناتو منسوخ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکلی استولتنبرگ بر ناتو امسال پایان می یابد

دبیرکلی استولتنبرگ بر ناتو امسال پایان می یابد