مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 08:472022-02-05پزشكي

یک توصیه مفید برای کاهش دردهای مزمن عضلانی


متخصصان حوزه سلامت در انگلیس بر اساس یافته های یک مطالعه جدید تاکید می کنند: بزرگسالانی که می خواهند در دوره سالمندی به درد عضله، استخوان و مفاصل دچار نشوند باید دست کم هفته ای یک نوبت فعالیت ورزشی سنگین داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکیِ دانشگاه پورتسموث در انگلیس در این باره می گویند: فعالیت هایی نظیر بیل زدن باغچه، تنیس بازی، شنای مداوم یا انجام کار سنگین جسمی می تواند در بلندمدت از بدن در برابر دردهای عضلانی - استخوانی مزمن محافظت کند.

نویسندگان این مطالعه که شرح آن در نشریه پلاس وان منتشر شده است، داده های 5208 فرد بالای 50 سال را ارزیابی کردند که در بازه ای 10ساله در پژوهش سالخوردگی انگلستان شرکت داشته اند.

طبق یافته های این مطالعه هر مقدار فعالیت جسمی در مقایسه با بی تحرکی، احتمال ابتلا به درد عضلانی - استخوانی را کاهش می دهد و البته فعالیت های جسمی ملایم تا متوسط مانند پیاده روی و جارو برقی کشیدن به اندازه فعالیت های سنگین تر اثر محافظت از بدن در برابر این دردها را ندارند.

در این مطالعه کارشناسان ابتلا به دردهای مزمن را بر اساس جنسیت، شاخص توده بدنی (بی ام آی)، سن و رفاه مالی نیز بررسی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک توصیه مفید برای کاهش دردهای مزمن عضلانی

یک توصیه مفید برای کاهش دردهای مزمن عضلانی