مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-04دانش

پهپاد مارپیچی 530 ساله داوینچی زنده شد!


یک کوادکوپتر جدید بر اساس یک مدل مفهومی از بالگرد یا پهپادی که لئوناردو داوینچی 530 سال پیش طراحی کرده بود، ساخته شده است.

- یک کوادکوپتر جدید بر اساس یک مدل مفهومی از بالگرد یا پهپادی که "لئوناردو داوینچی" 530 سال پیش طراحی کرده بود، ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمودو، آستین پریت دانشجوی مهندسی هوافضا از دانشگاه مریلند نزدیک به دو سال را صرف تکمیل طراحی بالگردی کرد که بیش از 500 سال پیش طراحی شده بود.

وی به مواد مدرن دسترسی داشت و کاری را انجام داد که لئوناردو داوینچی در آن زمان قادر به انجام آن نبود و در نهایت توانست بالگرد مفهومی داوینچی را به واقعیت تبدیل کند.

بر کسی پوشیده نیست که طرح های مبتکرانه داوینچی شامل طراحی های شماتیکی از چیزهایی است که احتمالاً اولین تصور از یک وسیله نقلیه هوایی بوده که می توانسته برخاست و فرود عمودی را انجام دهد.

این احتمال وجود دارد که داوینچی به دلیل محدودیت مواد که در زمان خود با آن مواجه بود و تنها موادی همچون چوب و چرم در اختیار داشت که برای پرواز مناسب نبودند، هرگز نتوانسته نمونه اولیه وسیله نقلیه پروازی خود را بسازد.

اما در سال 2019، دانشجویان دانشگاه مریلند تصمیم گرفتند آزمایش کنند که آیا این طراحی مفهومی واقعاً می تواند به پرواز دربیاید یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهپاد مارپیچی 530 ساله داوینچی زنده شد!

پهپاد مارپیچی 530 ساله داوینچی زنده شد!