مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 13:572022-02-03سياسي

اجازه تعرض دستگاه های توسعه گر به محیط زیست را نمی دهیم


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اجازه نمی دهیم دستگاه های توسعه گر به عرصه های محیط زیست تعرض کنند.

- دکتر علی سلاجقه پنج شنبه 14 بهمن آیین ملی گرامیداشت روز جهانی تالاب ها که در آباده طشک از توابع استان فارس برگزار شد، گفت: فارس به عنوان یک استان تالابی ظرفیت های زیادی دارد؛ امروز هم عزمی استوار برای حفظ و ارتقای سطوح تالابی ایجاد شده که در این زمینه فارس می تواند الگو باشد.

او با بیان اینکه نخستین کنوانسیون محیط زیستی دنیا 50 سال قبل در ایران برگزار شد، افزود: این امر نشان از این دارد که پیشینه فرهنگ و آموزه های دینی ما فراتر از جهان است و باید تالاب ها حفظ شوند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: امروز تعادل طبیعت بهم خورده و کره زمین روز خوشی ندارد.

اگر به امنیت غذایی پرداختیم اما امنیت حیاتی که همان محیط زیست است، بهم خورده و عامل اصلی تخریب، دستگاه های اجرایی، مقننه و قضایی هستند، چراکه تخریب ها ناشی از سیاست گذاری و تصمیم های اشتباه این سه گروه بوده است.

سلاجقه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توسعه فرع بر محیط زیست و محیط زیست جزو حقوق عامه است ، عنوان کرد: دولت فعلی شعار محیط زیستی نداده اما به این موارد اعتقاد راسخ دارد و در این راستا بنا دارد که گام های پایدار بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه تعرض دستگاه های توسعه گر به محیط زیست را نمی دهیم

اجازه تعرض دستگاه های توسعه گر به محیط زیست را نمی دهیم