مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-02سياسي

اصلاح طلبان چگونه باعث استعفای آیت الله صافی از شورای نگهبان شدند؟


یکی از وقایع تاریخی در دهه شصت، برگزاری پر شائبه انتخابات مجلس سوم است که با استعفای آیت الله صافی و ریاست آیت الله جنتی همراه شد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: انتخابات مجلس سوم نوزدهم فروردین ماه 1367 برگزار شد، این انتخابات در حالی برگزار شد که جامعه ایران پیش از انتخابات حوادث مهمی را تجربه کرده بود؛ جمعه خونین مکه، انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رییس جمهور، انتخاب پرحرف و حدیث میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر و نیز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمان امام خمینی (ره).

 انحلال سازمان مجاهدین انقلاب در مهرماه 1365 و حزب جمهوری اسلامی در اول خرداد 66 که هر دو با موافقت حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت و انشعاب مجمع روحانیون از جامعه روحانیت ازجمله حوادث تأثیرگذار در این دوره از انتخابات مجلس بود.

 با توجه به حساسیت انتخابات، امام در پیام مهمی که خطاب به ملت صادر کرده بودند، آن ها را به شرکت قاطعانه در انتخابات دعوت کردند و از آن ها خواستند که اگر در زیر بمب و موشک ها هم قرار گرفتند پای صندوق های رأی بروند.

 در آن زمان بیش از 140 بمب به تهران اصابت کرده بود و برخی از ترس شرکت نکردن مردم، پیشنهاد به تعویق انداختن انتخابات را می دادند، اما انتخابات با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح طلبان چگونه باعث استعفای آیت الله صافی از شورای نگهبان شدند؟

اصلاح طلبان چگونه باعث استعفای آیت الله صافی از شورای نگهبان شدند؟