مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 08:022022-02-02سياسي

شکار قوها در مازندران از شایعه تا واقعیت


مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران نسبت به شایعات مطرح شده در فضای رسانه ای درباره شکار دست جمعی قوها در فریدونکنار واکنش نشان داد.

- طی چند روز گذشته ادعای شکار دسته جمعی قوها در تالاب سرخرود، به تیتر نخست و نقل محافل رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد و انتشار عکس لاشه پرندگان در بازار فریدونکنار به این شایعات دامن زد اما نکته مهم و مبهم ماجرا، نبود سندی قابل استناد درباره تطبیق لاشه های موجود در عکس با قوها بود.

در خبر منتشر شده در رسانه های خارجی یک فعال محیط زیست عنوان کرده بود که به علت شکار، تنها 200 بال قو در تالاب مانده است اما محیط زیست مازندران این موضوع را رد کرده است.

در این راستا علی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران در گفت وگو با ایسنا با تکذیب این خبر اظهار کرد: قوهای مهاجر وضعیت با ثباتی را در تالاب سرخرود می گذرانند و کم کم برای خروج از مازندران و بازگشت به زیستگاه اصلی شان آماده می شوند.

وی گفت: بازنشر چنین خبرهایی بدون مستندات و با داده های مبهم و اشتباه، نشانی از اهمیت محیط زیست ندارد و حدود هم اکنون 1500 بال قو در تالاب سرخرود آخرین روزهای زمستان گذرانی شان را می گذراندند و در حال حاضر نیز مهاجرت معکوس این پرندگان برای بازگشت به موطن اصلی آغاز شده و 200 بال در تالاب مانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار قوها در مازندران از شایعه تا واقعیت

شکار قوها در مازندران از شایعه تا واقعیت