مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 11:472022-02-01اقتصادي

نرخ تخریب تالاب ها سه برابر جنگل ها


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران مهم ترین دستاورد این طرح را تغییر رویکرد از حفظ پهنه آبی تالاب به مدیریت یکپارچه حوضه آبریز عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مهری اثنی عشری همزمان با 2 فوریه (13 بهمن) روز جهانی تالاب ها موضوع تالاب ها را فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورها عنوان و اظهارکرد: موضوع پروژه های مشترک بین المللی و درگیر شدن کشورهای دیگر در موضوع محیط زیست و تالاب ها امری اجتناب ناپذیر است چون پیامد اثرات محیط زیستی به مرزهای جغرافیایی محدود نمی شود.

وی، موضوع تالاب ها را یک دغدغه جهانی توصیف کرد و افزود: بر اساس چشم انداز جهانی که کنوانسیون رامسر در گزارش سال 2021 خود اعلام کرده است از سال 1970 تا الان 35 درصد تالاب های موجود در جهان را ازدست داده ایم و این تالاب ها تخریب شده اند و این نرخ سه برابر بیشتر از نرخ تخریب جنگل ها است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران خاطرنشان کرد: در همین گزارش اذعان شده بیشترین تهدیدی که در حال حاضر تالاب ها با آن مواجهند موضوع تغییر کاربری اراضی است.

عمده ترین این تغییر کاربری ها مربوط به بخش کشاورزی است که بیشترین مصرف کننده آب در حوضه های آبریز است.

اثنی عشری در خصوص طرح حفاظت از تالاب های ایران هم گفت: طرح حفاظت از تالاب های ایران از سال 2005 میلادی شروع به کار و در فازهای مختلف، حمایت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ تخریب تالاب ها سه برابر جنگل ها

نرخ تخریب تالاب ها سه برابر جنگل ها