مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 11:022022-02-01اقتصادي

اسباب بازی کودکان مشمول استاندارد اجباری است


مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد که اسباب بازی برای کودکان زیر 14 سال مشمول استاندارد اجباری است، لذا تولید، تمرکز و عرضه آن بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است.

- مرتضی رهنما سه شنبه 12 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مطابق استاندارد ملی ایران هرنوع محصول یا ماده ای که برای بازی کودکان زیر 14 سال طراحی شده باشد مشمول استاندارد اجباری است و تولید کنندگان این محصولات مکلفند قبل از تولید و عرضه محصول تاییدیه استاندارد را دریافت کنند.

او از وجود اسباب بازی های غیر استاندارد به ویژه ژل بازی کودکان در مراکز عرضه فارس خبر داد و افزود: بررسی های کارشناسان استاندارد نشان می دهد که متاسفانه عمده این اسباب بازی ها فاقد علامت استاندارد و حتی آدرس سازنده است و از آنجایی که این محصولات برای استفاده کودکان زیر 14 سال طراحی شده، به دلیل نداشتن علامت استاندارد و ایمنی لازم سلامت کودکان را تهدید می کند.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین مهمترین مشکل برخورد قانونی با عرضه این محصولات را توزیع پراکنده این محصولات در تمام مراکز عرضه به ویژه دستفروشی ها وهمچنین عدم امکان شناسایی محل تولید این محصولات عنوان کرد.

رهنما با اشاره به مکاتبه اداره کل استاندارد با اتاق اصناف استان برای اخطار به مراکز عرضه در خصوص عرضه نکردن محصولات فاقد علامت استاندارد، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسباب بازی کودکان مشمول استاندارد اجباری است

اسباب بازی کودکان مشمول استاندارد اجباری است