مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-01اقتصادي

روایت کشاورزی که با یکپارچه سازی زمین ها مانع مهاجرت روستاییان شد


ابراهیم کرمی پور یکی از کشاورزان نمونه لرستانی است که یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و آبیاری قطره ی را در روستای کپر جودکی بروجرد عملیاتی کرده و مانع مهاجرت خیلی از روستاییان شده است، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفر بیرانوند، ابراهیم کرمی پور کشاورز نمونه لرستانی 68 سال سن دارد و از زمانی که خود را شناخته با روستا و زمین کشاورزی  ارتباطی تنگاتنگ داشته است، او می گوید: پدرم از سال 1330 در این روستا ساکن شده و کشاورزی را از همان زمان شروع کرده است.

او معتقد است: اگر کشاورزی توسعه پیدا کند و معضلات پیش روی این بخش  برداشته شود نه تنها شاهد رونق کشاورزی خواهیم بود بلکه شاهد ماندگاری روستاییان و حتی مهاجرت بالعکس از شهرها به روستاها هم خواهیم بود.

  پیامدهای منفی خرد بودن اراضی کشاورزی این کشاورز نمونه که به کشاورزی علاقه زیادی دارد، می گوید: با توجه  به اینکه یکی از چالش های پیش روی توسعه کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی خرد بودن اراضی کشاورزی است بنابراین تجمیع و یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است به همین دلیل و به واسطه آشنایی با یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی یکپارچه سازی اراضی را دنبال کردم.

کرمی پور بیان می کند: در خرد بودن اراضی کشاورزی ما با مواردی چون تضعیف نیروی کار، عدم استفاده بهینه از تکنولوژی و عدم سرمایه گذاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت کشاورزی که با یکپارچه سازی زمین ها مانع مهاجرت روستاییان شد

روایت کشاورزی که با یکپارچه سازی زمین ها مانع مهاجرت روستاییان شد