مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-01پزشكي

مصوبه کمیته علمی کرونا برای محدودیت های دو هفته ای


دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به شیوع گسترده اُمیکرون در کشور، گفت: توصیه و مصوبه مورد اجماع اعضای کمیته علمی کرونا در جلسه روز گذشته این بود که محدودیت های اجتماعی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود و پس از آن دوباره بر اساس شرایط کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: در صورتی که نیروهای بهداشتی و درمانی، علائم خفیف مانند تب و لرز داشته باشند، تا 5 روز بعد از مثبت شدن تست شان می توانند از مرخصی استفاده کنند، اما اگر فردی دارای درگیری شدید و نیازمند بستری باشد، با تایید متخصص مربوطه می تواند از مرخصی بیشتری استفاده کند.

نیروهای بهداشتی و درمانی که پس از پنج روز مرخصی به محل کار بازمی گردند باید از ماسک های مطمئن و استاندارد مانند N95 و یا دو ماسک سه لایه استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین پروتکل درمانی کشور برای کرونا، درمان اُمیکرون تفاوت چندانی با دلتا ندارد اما اُمیکرون سرایت پذیری بیشتری دارد و بر خلاف دلتا، سیستم تنفسی فوقانی را بیشتر درگیر می کند.

بنابراین اگر بیماری دارای علائم ریوی و درگیری سیستم تنفسی تحتانی داشته باشد و اکسیژن خون این فرد کاهش پیدا کند و بستری شود، از نظر درمانی، تفاوتی با درمان دلتا ندارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه کمیته علمی کرونا برای محدودیت های دو هفته ای

مصوبه کمیته علمی کرونا برای محدودیت های دو هفته ای